Manager Domu Weselnego
Kurs Manager Domu Weselnego jest przeznaczony dla wszystkich, którzy planują pracę w zakresie profesjonalnej organizacji wesel oraz doradztwa ślubnego.
1100.00 zł

Szczegółowy program kursu
BLOK TEMATYCZNY nr 1 – KOMPETENCJE MENADŻERSKIE (4h)
1. Cechy efektywnego menadżera – tajniki kierowania i zarządzania
2. Jak osiągnąć sukces zawodowy?
3. Organizacja biurowego miejsca pracy
4. Elementy etykiety kontaktu telefonicznego i korespondencyjnego
5. Efektywne zarządzanie czasem pracy
BLOK TEMATYCZNY nr 2 – UMIEJĘTNOŚCI MIĘKKIE W ZAWODZIE MENADŻERA (4h)
1. Psychologia Reklamy – środki i narzędzia umożliwiające efektywne promocję
2. Rodzaje reklamy w organizacji przyjęć okolicznościowych
3. Public Relations w usługach gastronomicznych
4. Typologia zachowań konsumenckich – jak poradzic sobie z trudnym klientem?
5. Techniki antystresowe
6. Zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
7. Zasady dobierania stroju i makijażu biznesowego
8. Zasady efektywnej autoprezentacji
9. Rodzaje zachowań asertywnych
BLOK TEMATYCZNY nr 3 – ORGANIZACJA PRZYJĘCIA ŚLUBNEGO (8h)
I. Struktury pracy gastronomii: stanowiska pracy, kwalifikacje i obowiązki pracowników części handlowo-usługowej zakładu gastronomicznego.
II. Organizacja przyjęć w zakładzie gastronomicznym:
1. Rodzaje przyjęć okolicznościowych.
2. Technika i forma przyjmowania zamówień na przyjęcia okolicznościowe
3. Menu przyjęcia okolicznościowego:
- dekorowanie stołów - stoły tematyczne
- optymalizacja potraw i napojów pod względem gości
- zamówienia specjalne - odstąpienie od ustalonego menu
4. Podpisanie umowy, przyjęcie zlecenia, dalsze czynności organizacyjne
związane z realizacją wesela.
5. Organizacja oprawy przyjęcia (specjalne życzenia zamawiającego np. sztuczne ognie)
6. Kompletowanie kadry do obsługi przyjęć - pożądane cechy fizyczne ipsychologiczne pracowników gastronomii.
7. Trudności przy organizacji imprez okolicznościowych:
- sposoby radzenia sobie z trudnym klientem, typy osobowości gości
- załatwiania skarg, wniosków i reklamacji zamawiającego
8. Zagadnienia ekonomiczno - prawne:
- system HACCP w gastronomii
- zagadnienia związane z Sanepidem
9. Jakość usług gastronomicznych
10. Gastronomia – pojęcie i funkcja
11. Kryteria klasyfikacji zakładów gastronomicznych
12. Podsystemy rynku usług gastronomicznych w gospodarce rynkowej
13. Typologia reklamowania i promocji usług gastronomicznych
14. Bielizna stołowa i sposoby składania serwetek
15. Szklana zastawa stołowa
16. Rodzaje kart menu
17. Zasady nakrywania do stołu
18. Formy ustawiania stołów
BLOK TEMATYCZNY nr 4 – ZADANIA MENADŻERA DOMU WESELNEGO (4h)
1. Różnice zawodowe pomiędzy konsultantem ślubnym a menadżerem przyjęć weselnych
2. Idealne menu i toast
3. Jak usadzić gości weselnych?
4. Tworzymy ofertę domu weselnego
5. Etapy organizacji przyjęcia weselnego
6. Organizacja przyjęcia poprawinowego
7. Przesądy ślubne
8. Wzór umowy na organizację przyjęcia weselnego
9. Opieka nad dziećmi gości weselnych